
TECHNOLOGIES, TOOLS AND ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL APPROACHES FOR THE FORMATION OF EDUCATIONAL ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOL
Mashkhura Ismailova ,Abstract
This article is devoted to the analysis of the main approaches used in modern pedagogy, their theoretical foundations and practical application. The formation of educational activities in primary school is the most important stage of the educational process, which lays the foundation for further learning. This period is characterized by children’s high receptivity to new knowledge, but requires the use of specific technologies, tools and organizational and pedagogical approaches. Organizational and pedagogical approaches play a key role in ensuring the effectiveness of the educational process. They make it possible to take into account the individual characteristics of students, build an educational environment that promotes the development of their potential, and also solve the problems of education and socialization.
Keywords
organizational and pedagogical approaches, Educational technology, pedagogical technologies, gaming technologies, games, teaching schoolchildren
References
Теория и методика преподавания технологии в начальной школе:учеб. пособие для студентов пед. вузов и колледжей/Н. М. Конышева. –Смоленск: Ассоциация XXI век, 2006. – 296 с.: ил. – ISBN 5-89308–194–3.
Ирода Тошпўлатовна Туробова ПРИМЕНЕНИЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ // Scientific progress. 2021. №3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-tehnologii-obucheniya-v-nachalnoy-shkole (дата обращения: 11.01.2025).
Анатольевна, К. О. (2022). СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ. INTEGRATION OF SCIENCE, EDUCATION AND PRACTICE. SCIENTIFIC-METHODICAL JOURNAL, 115–117. Retrieved from https://bilig.academiascience.org/index.php/isepsmj/article/view/623
Шевченко, О. И. Педагогические технологии в образовательном процессе / О. И. Шевченко, И. И. Ветров. — Текст: непосредственный // Образование и воспитание. — 2019. — № 5 (25). — С. 51-53. — URL: https://moluch.ru/th/4/archive/139/4450/ (дата обращения: 12.01.2025).
Анищенко А. М. ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ // Инновационная наука. 2022. №7-2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskie-tehnologii-v-nachalnoy-shkole (дата обращения: 11.01.2025).
Агафонова В.А.. "СОВРЕМЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ" Современные образовательные технологии в мировом учебно-воспитательном пространстве, no. 5, 2016, pp. 162-165.
Н.Х.Авлиякулов. Педагогическая технология. — Т., Изд-во ALOQACHI», 2009,148 стр.
Кобзева, Н. А. К вопросу о педагогических технологиях / Н. А. Кобзева. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — 2011. — № 5 (28). — Т. 2. — С. 142-144. — URL: https://moluch.ru/archive/28/3199/ (дата обращения: 12.01.2025)
М.Л. Субочева, Е.А. Вахтомина, И.П. Сапего, И.В. Максимкина. учебно-методическое пособие, электронное издание сетевого распространения — М.: МПГУ, «КДУ», 2018.
Михайленко, Т. М. Игровые технологии как вид педагогических технологий / Т. М. Михайленко. — Текст: непосредственный // Педагогика: традиции и инновации: материалы I Междунар. науч. конф. (г. Челябинск, октябрь 2011 г.). — Т. 1. — Челябинск: Два комсомольца, 2011. — С. 140-146. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/19/1084/ (дата обращения: 12.01.2025).