Education | Open Access | DOI: https://doi.org/10.37547/supsci-oje-04-01-01

THE ROLE OF A SYSTEMATIC APPROACH IN THE IMPLEMENTATION OF THE INTEGRATION OF PHYSICS AND MATHEMATICS IN THE TEACHING OF PHYSICS TO STUDENTS

Oltinoy Bektoshevna Kodirova ,

Abstract

This article focuses on the importance of a systematic approach to integrating physics and mathematics in teaching physics to students. As a result, in the conditions of today's innovative education, students are encouraged to use modern methods in the study of the department of mechanics to be more effective.

Keywords

Physics, mathematics, integration, the content of interdisciplinary teaching, the principle of connection

References

Дидактический материал по реализации межпредметных связей физики и математики для студентов физико-математического факультета: Учебно-методическое пособие для преподавателей / Под ред. А.В. Петрова. -Горно-Алтайск: ПАНИ, 2001. - 144 с.

Особенности межпредметных связей физики и математики в системе развивающего обучения // Роль межпредметных связей в системе развивающего обучения: Материалы Международной научно-практической конференции. - Горно-Алтайск: Изд-во «Универ-Принт» ГАГУ, 2001. - С.36-38 (в соавторстве с А.В. Петровым).

Нормативные требования к межпредметному взаимодействию физики и математики в системе развивающего обучения //Методы научного познания в обучении физике: Монография / Под ред. А.В. Петрова. — Париж, Горно-Алтайск: ПАНИ, 2002. - С. 212 - 215.

Методика реализации межпредметных связей физики и математики в профессиональной подготовке студентов педвуза // Развивающее образование XXI века. Материалы международной научно-практической конференции 21-25 августа 2003г. Горно-Алтайск: Сборник. / Под ред. А.В. Петрова. - г. Горно-Алтайск: Школа развивающего образования А.В. Петрова, 2003. - С. 306 - 309.

Article Statistics

Copyright License

Download Citations

How to Cite

Kodirova, O. B. . (2024). THE ROLE OF A SYSTEMATIC APPROACH IN THE IMPLEMENTATION OF THE INTEGRATION OF PHYSICS AND MATHEMATICS IN THE TEACHING OF PHYSICS TO STUDENTS. Oriental Journal of Education, 4(01), 1–5. https://doi.org/10.37547/supsci-oje-04-01-01