THE FACTOR OF INCLUSIVITY IN THE HISTORY OF THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SYSTEM OF UZBEKISTAN
O. K. Ungarova ,Abstract
This article examines the historical stages that people with disabilities have gone through in getting an education. The principles of differentiated, integration and inclusive education are also studied, their application on the example of the Russian Federation and the Republic of Uzbekistan.
Keywords
inclusivity, historical stages, the education system of Uzbekistan, people with disabilities, education, inclusive.
References
Алёхина С.В. Инклюзивное образование: история и современность. – Москва: «Первое сентября», 2013. – С. 20. (33 с.).
Воронова О.В. Становление и развитие инклюзивного образования: историко-генетический аспект // Вестник Самарского университета. История, педагогика, филология. – 2017. – Т. 23. – №2. – C. 37-41. doi: 10.18287/2542-0445-2017-23-2-37-41
Инклюзивное образование в Узбекистане. Что это такое и что предстоит сделать. Интернет-ресурс. URL: https://plov.press/news/inklyuziya_ru/inklyuzivnoe_obrazovanie_v_uz-bekistane_chto_eto_takoe_i_chto_predstoit_sdelat_/ (Дата обращения 02.11.2024.)
Максимова Н.А. Инклюзивное образование в России: история, состояние и риски // Педагогическое образование в России. – 2018. – № 9. – С. 113-120.
Article Statistics
Copyright License
Copyright (c) 2024 O. K. Ungarova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.