Articles | Open Access | DOI: https://doi.org/10.37547/supsci-ojhpl-04-09-10

THE FACTOR OF INCLUSIVITY IN THE HISTORY OF THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SYSTEM OF UZBEKISTAN

O. K. Ungarova ,

Abstract

This article examines the historical stages that people with disabilities have gone through in getting an education. The principles of differentiated, integration and inclusive education are also studied, their application on the example of the Russian Federation and the Republic of Uzbekistan.

Keywords

inclusivity, historical stages, the education system of Uzbekistan, people with disabilities, education, inclusive.

References

Алёхина С.В. Инклюзивное образование: история и современность. – Москва: «Первое сентября», 2013. – С. 20. (33 с.).

Воронова О.В. Становление и развитие инклюзивного образования: историко-генетический аспект // Вестник Самарского университета. История, педагогика, филология. – 2017. – Т. 23. – №2. – C. 37-41. doi: 10.18287/2542-0445-2017-23-2-37-41

Инклюзивное образование в Узбекистане. Что это такое и что предстоит сделать. Интернет-ресурс. URL: https://plov.press/news/inklyuziya_ru/inklyuzivnoe_obrazovanie_v_uz-bekistane_chto_eto_takoe_i_chto_predstoit_sdelat_/ (Дата обращения 02.11.2024.)

Максимова Н.А. Инклюзивное образование в России: история, состояние и риски // Педагогическое образование в России. – 2018. – № 9. – С. 113-120.

Article Statistics

Copyright License

Download Citations

How to Cite

Ungarova, O. K. . (2024). THE FACTOR OF INCLUSIVITY IN THE HISTORY OF THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SYSTEM OF UZBEKISTAN. Oriental Journal of History, Politics and Law, 4(09), 84–90. https://doi.org/10.37547/supsci-ojhpl-04-09-10