
FORMATION OF PERSONAL QUALITIES IN CHILDREN IN INCLUSIVE SCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS
Madina M. Arslanova , associate professor, PhD Kokand University Kokand, UzbekistanAbstract
The article talks about the pedagogical conditions, technologies and methods of forming children's personal qualities in inclusive preschool education organizations, and analyzes the formation of the child's personal qualities in connection with his socialization and integration into society.
Keywords
preschool education, inclusive education, children with special educational needs
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармони. 2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида. 2022 йил 28 январь, ПФ-60-сон. (Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 29.01.2022 й., 06/22/60/0082-сон). www.lex.uz (24.02.2022)
Инчхонская декларация - Образование-2030: обеспечение всеобщего инклюзивного и справедливого качественного образования и обучения на протяжении всей жизни. (Электрон ресурс). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233137_rus (25.02.2022)
Самсонова Е.В. Модель организации инклюзивного образовательного процесса в детском саду. Инклюзивное образование. Выпуск 4. Методические рекомендации по организации инклюзивного образовательного процесса в детском саду. – Москва: Центр «Школьная книга», 2010. 55 стр.
Юсупова П. Мактабгача тарбия педагогикаси. Ўқув қўлланма. Т., “Ўқитувчи”, 1993.148 б.