POSITIVE AND NEGATIVE ASPECTS OF TEACHING JAPANESE LANGUAGE BY NATIVES (BASED ON THE EXAMPLE OF JAPANESE LANGUAGE)
Fatkulina Luiza Nailievna ,Abstract
In the study “Positive and Negative Aspects of Using Japanese Native Speakers as Teachers,” the authors analyzed the influence of this teaching method on the process of mastering the Japanese language at the initial stage of learning. The work examines in detail the advantages and disadvantages of this approach, paying attention to the effectiveness and limitations of this method. The main positive aspects include more natural communication, a deep understanding of linguistic characteristics and cultural contexts. At the same time, negative aspects were identified, such as possible difficulties in interpreting grammatical rules, differences in teaching methods and understanding the individual needs of students. The paper offers recommendations for optimizing Japanese language teaching using native speakers as teachers in order to achieve optimal results for students.
Keywords
Japanese language, native speakers, teaching, methodology, cultural aspects, authenticity of the language, teaching effectiveness, limitations, grammar, recommendations.
References
Алпатов В.М «Теоретическая грамматика японского языка» Москва 2008.
Нечаева Л. Т. Японский язык для начинающих. Ч. 1. М.: Московский Лицей, 2006.
Гуревич Т. М. Культурологическая парадигма преподавания японского языка // Вестник МГИМО Университета. 2012. №2(23).
Лазарева Д. С. О новых подходах в Японии к преподаванию японского языка как иностранного // Японский язык в вузе ЯЗЫК: Актуальные проблемы преподавания. 2010. №4.
Шиманская А. С. Современные подходы в преподавании японского языка // Вестник МГЛУ. Образование и педагогические науки. 2018. № 3.
Колкер Я. М., Устинова Е. С., Шеина И. М. Как использовать родной язык на разных ступенях изучения иностранного. Рязань: Изд-во Ряз. гос. ун-та им. С.А. Есенина, 2007.
Лелюшкина К.С., Кривошеина А.И. Классические и альтернативные методы и методики преподавания иностранного языка // Информация и образование: границы коммуникаций. ГорноАлтайск, 2012. Т. 4 (12). С. 77
Article Statistics
Downloads
Copyright License
Copyright (c) 2024 Fatkulina Luiza Nailievna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.