
MODERN TRENDS IN TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES OF UZBEKISTAN
Sayyora Akhmadjanovna Turgunova ,Abstract
Modern trends in teaching the Russian language in non-linguistic universities of Uzbekistan are associated with the need to develop students' communicative competence in a bilingual environment. The article analyzes approaches, methods, and challenges that arise during the learning process, as well as the role of innovative strategies in improving the effectiveness of the educational process.
Keywords
Russian language, non-linguistic universities, teaching, bilingualism, communicative competence, innovative methods, functional literacy, academic speech, digital technologies, educational process.
References
Зимняя, И.А. Психологические аспекты обучения речевой деятельности. – М.: Педагогика, 1983. – 256 с.
Караулов, Ю.Н. Русский язык и языковая личность. – М.: Наука, 1987. – 280 с.
Пассов, Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М.: Просвещение, 1991. – 223 с.
Розенталь, Д.Э., Теленкова, М.А. Современный русский язык. – М.: Высшая школа, 1976. – 543 с.
Текучев, А.В. Методика преподавания русского языка в средней школе. – М.: Просвещение, 1980. – 414 с.
Федоренко, Л.П. Методы и приёмы обучения русскому языку. – М.: Просвещение, 1976. – 256 с.
Щукин, А.Н. Методика преподавания русского как иностранного. – М.: Высшая школа, 2003. – 287 с.
Чосонова, Н.А. Формирование функциональной грамотности студентов в условиях высшего образования. – Ташкент: Фан, 2019. – 198 с.
Article Statistics
Downloads
Copyright License
Copyright (c) 2025 Sayyora Akhmadjanovna Turgunova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.