THE ROLE OF DIGITAL TOOLS IN PRESERVING AND ANALYZING THE SCIENTIFIC HERITAGE OF THE EAST
Zamira Ishanhodjaeva ,Abstract
The article reveals the possibilities of digital technologies and artificial intelligence in the study, research, preservation and promotion of the historical and cultural heritage of the learned encyclopedists of the Eastern Renaissance.
Keywords
digitalization; heritage; thinkers; digital technologies; artificial intelligence; the science; education; digitalization; natural Sciences; applied Science; manuscripts; manuscripts.
References
Ватунский А.А. Современные инновационные технологии в профессиональном образовании. https://cyberleninka.ru/article/n/. Дата обращения 10.09.2023.
https://lex.uz/docs/5031048. Дата обращения 15.09.2023.
Бородкин Л.И. Моделирование исторических процессов: от реконструкции реальности к анализу альтернатив. СПб.: Алетейя, 2016. – c. 5. http://hist.msu.ru/about/ge-n_news/23015/ Дата обращения 12.09.2023.
Коротаева Евгения Владиславовна, Андрюнина Анна Сергеевна Интерактивное обучение: аспекты теории, методики, практики. https://cyberleninka.ru/article/n/interaktiv-noe-obuchenie-aspekty-teorii-metodiki-praktiki Дата обращения 14.09.2023.
Ишанходжаева З.Р. Цифровые технологии в преподавании исторических предметов (на примере Истории Узбекистана IX-XII вв) - “Oriental Journal of Social Sciences” SJIF 2021-5.619, 2022-5.908. Volume 3, No. 06. Volume 03, Issue 06; Published November 7, 2023. https://doi.org/10.37547/supsci-ojss-03-06-03 Дата обращения 02.12.2024.
Article Statistics
Copyright License
Copyright (c) 2024 Zamira Ishanhodjaeva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.